Festivali, platforme, mreže

  • Uslojavanje tradicijskih motiva

    2. Dance Inn festival, Zagreb, 29. studenoga – 9. prosinca 2018.: de facto, Zagreb, Boli kolo, red. Saša Božić, kor. Petra Hrašćanec

    Piše: Sanja Petrovski
    Iskusni Damir Klemenić pojavom i nemuštim, grlenim glasom koji se čuje u svim hrvatskim kolima, poziva izvođače i publiku na suradnju. Paradoksalan u svom muževnom stavu, krajnje je ozbiljan i posvećen plesu, vodstvu i zaigranosti. Šimun Stankov je duhovit i kreativan, Ema Crnić i Una Štalcar-Furač su odvažne i vjerodostojne, a na kraju i ženstvene ...pročitajte cijeli tekst...
  • Plešući za sebe

    2. Dance Inn festival, Zagreb, 29. studenoga – 9. prosinca 2018.: UO 21:21, Zagreb, Vratiti nekoga kući, autori Petra Hrašćanec, Saša Božić

    Piše: Sanja Petrovski
    Zanimljiva je očita razlika u osobnosti izvođačica. Filipa Bavčević je odlučna, no nježna i ranjiva, Petra Hrašćanec je silovita, na tren i groteskna kroz istrzano gibanje koje oponaša fanatični klupski ples, no obje se gibaju do iznemoglosti unatoč svemu što se događa u vanjskoj dimenziji izgrađujući svoj intimni svijet pokretom, jednom riječju postaju ples ...pročitajte cijeli tekst...
  • Novi pendet i druge priče plesa

    Barutana 018, Osijek, 18. – 23. studenoga 2018.

    Od prve Barutane 06 do danas inicijativa nije uspjela u prvotnom naumu da se u prostorima Barutane kao centru nezavisnih kulturno-umjetničkih praksi stvori i izvodi cjelogodišnji program, ali svake godine uspije sastaviti raznovrstan program koji nekoliko dana u fokusu drži multimedijalne projekcije i izvedbe te popratne kulturne sadržaje
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Plesni zen-koani

    Improspekcije 2018, međunarodni festival improvizacije, Zagreb, 15. – 22. listopada 2018.: Janine Durning, adaptacija sola No Time to Fly Deborah Hay (bilješke s Kritičkog parkoura)

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Izvedba Janine Durning koju smo vidjeli opčinjavajući je slijed neobičnih i duhovitih putanja, pokreta, situacija, malih plesova, gesti, eksplozija, pjevanja, govora, pauza… Ona munjevitom brzinom i bez sentimentalnosti transformira svoja emocionalna stanja, tjelesne registre i imaginacijska uporišta, rigorozno žonglirajući uputama scorea
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Duhovito i britko

    Improspekcije 2018, međunarodni festival improvizacije, Zagreb, 15. – 22. listopada 2018.: Samo naizgled Ponekad Kao svi ostali, kor. Kaja Lorenci (bilješke s Kritičkog parkoura)

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Prvi izlazak, solo-monolog autorice predstave Kaje Lorenci, jasno uspostavlja sistem vođenja kretanja koji svaki izvođač ostvaruje na svoj jedinstven, osoban, zapravo autorski način. Istovremeno, ma koliko da su izvođači pojedinačno različiti, predstava djeluje vrlo koherento i kompaktno, što daje jasnoću, lakoću i zadovoljstvo gledanja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na granici iscrpljenosti

    19. Festival plesa i neverbalnog kazališta Svetvinčenat, 19. – 22. srpnja 2018. (1)

    Piše: Sanja Petrovski
    U potresnoj predstavi Dark Union djevojke i mladići, uvjerljivo i precizno raspredaju mračnu i emotivnu intimnu mitologiju u kojoj se susreću i autor i plesači i, naravno, publika. Tri djevojke u ženstvenim crnim haljinama i tri mladića u crnim odjelima, intimnu pripovijest kroz niz izmjena sola, dueta, trija, angažmana cijelog ansambla, pretvaraju u univerzalno umjetničko djelo ...pročitajte cijeli tekst...
  • O vedrim i mračnim temama

    19. Festival plesa i neverbalnog kazališta Svetvinčenat, 19. – 22. srpnja 2018. (2)

    Piše: Sanja Petrovski
    Raznolikost u izričaju, osebujnost tematika, originalnost i svježina svih izvođača govore o vrlo visokoj ljestvici kriterija koji su zacrtali i još ga uvijek održavaju osnivači i voditelji Festivala. Koliko je organizacijski tim festivala posvećen svome poslu govore produkcijski i tehnički uvjeti prilagođeni prostoru istarskog gradića, a koji su na vrlo visokoj razini ...pročitajte cijeli tekst...
  • Desetljeća izvedbi

    10. Monoplay, Zadar, 20. – 24. kolovoza 2018.: Bilješke s Kritičkog parkoura (1)

    Piše: Iva Nerina Sibila
    U svom desetom izdanju Monoplay je zablistao kao jak međunarodni festival, jasne koncepcije, kvalitetnih predstava, brojne publike, ležerne atmosfere i dobre organizacije. Atmosfera kraja ljeta u Zadru i povijesne arhitekture oko Kazališta lutaka gdje je smješten festivalski sadržaj, zaokružuje doživljaj Monoplaya. Glavni program bio je ambiciozniji i dulji nego proteklih godina ...pročitajte cijeli tekst...
  • Protiv prolaznosti

    10. Monoplay, Zadar, 20. – 24. kolovoza 2018.: Bilješke s Kritičkog parkoura (2)

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Ferlinova Staging a play: Antigone je izvođački potez visokog rizika, radikalne koncentracije i posvećenosti, a iako fizički nije eksplozivna vrlo je zahtjevna. To je koncepcijski i metodološki inovativno rastakanja dramske, koreografske i glumačke geste i njezino sklapanja neočekivanom, a jasnom logikom, koje donosi snažan i emotivan kazališni doživljaj ...pročitajte cijeli tekst...
  • Teatar pokreta i apsurda

    19. Platforma HR, Zagreb, 18. – 26. svibnja 2018.: Studio za suvremeni ples, Zagreb (u suradnji s Cie Public in Private), Ansambl, autorica Jasna L. Vinovrški; Umjetnik za hitne intervencije, autor Clément Layes

    Piše: Maja Đurinović
    Ansambl završava svoju priču o izolaciji, frustraciji i kompromisu konačno uigranim zajedničkim vokalnoinstrumentalnim nastupom u zabavnom ritmu (kao ono što publika zapravo cijelo vrijeme očekuje) čime duhovito i benevolentno ali nedvosmisleno podcrtava aktualno pitanje opstojnosti takve zatvorene grupacije u suvremenim uvjetima opće nestabilnosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Elastičan prostor virtualne scenografije

    35. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 6. – 12. lipnja 2018.: Pixel, autori Adrien M i Claire B

    Virtualna scenografija reagira na pokrete plesača bilo da prati njihov smjer ili se raspada u zamišljenom dodiru s tijelom, radi valove kako se plesači približavaju mreži ili staju na nju. Plesači odgovaraju izazovu nizom bravuroznih kombinacija suvremene plesne tehnike ili hip hop stila, te nizom akrobatskih etida ili egzibicijama na koturaljkama ...pročitajte cijeli tekst...
  • Osjetno stanjen program

    35. Tjedan suvremenog plesa, Zagrebačko kazalište mladih i Zagrebački plesni centar, 6. – 12. lipnja 2018.

    Piše: Jelena Mihelčić
    Festival je otvorila hrvatska premijera predstave Shake it off Brune Isakovića i Mie Zalukar, duga gradacija pokreta tréšnje od mikrorazine treptaja do kolektivnog transa. Desetero izvođača zahvatila je drhtavica čije se sve snažnije vibracije prelijevaju s jednog na drugoga, sve do gledatelja. Najveći dio posla ipak je prepušten samin izvođačima
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Skladatelj koji je mrzio doktrine

    Tjedan glazbe za mlade: Impresionizam u glazbi, KD Vatroslav Lisinski, 10. travnja 2018.

    Piše: Maja Đurinović
    Mladi plesači su ulazili mirno i napeto ili radosno, svakako osjetljivo i prisutno u pokretu, u međusobnom odnosu i prostoru. Unijeli su fini nemir, svaki put na novi način, koji je stapajući se s glazbom prostrujao dvoranom, proizveo okretanje publike koja je iz svoje pozicije prvo vidjela plesače pred sobom, pa onda osjetila da su i sa strane ili iza, i da teku kroz prorede ...pročitajte cijeli tekst...
  • U znaku YouTubea, muških ansambala i heteronormativnih dueta

    Spring Forward festival, Sofija, Bugarska, 23. – 25. ožujka 2018.

    Piše: Jelena Mihelčić
    O grčkom koreografu Christosu Papadopoulosu (Leon & The Woolf) ćemo zasigurno još slušati, a nadam se njegove predstave i gledati u Hrvatskoj. Da je riječ o koreografskoj zvijezdi u usponu može potvrditi njegova ponovna selekcija među dvadeset novih autora europske Aerowaves mreže, ovaj put s predstavom Opus, sofisticiranom koreografijom za grupu plesača ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tapkanje po intuitivnosti

    Koreospektar, Zagrebački plesni centar: This Is Not a Love Song, kor. Josipa Štulić

    Piše: Maja Ležaić
    This Is Not a Love Song nije samo prozor u intimni svijet plesačice, njezino djetinjstvo, odnos prema vlastitom tijelu kao i stav spram plesa i svoje putanje kroz izvedbenost, nego je i opuštena ispovijest koja propituje i pritom miješa učeni plesno izvedbeni kod s onim spontanim, dječjim, povezanim s užitkom, slobodnim od nametnutih oblika više umjetnosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Imaginacija i sebstvo

    Lavovi Venecijanskog Bijenala za Meg Stuart i Marlene Monteiro Freitas

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Meg Stuart poznata je po svojim britkim i riskantnim improvizacijskim projektima koji uključuju razne umjetnike. Autorica je solo radova, koreografija za velike skupine i instalacija za specifične lokacije koje su prikazivane u galerijama i na značajnim izložbama. Marlene Monteiro Freitas jedna je od najzanimljivijih umjetnica svoje generacije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uzbudljive izvođačke preobrazbe

    Ganz novi festival, Međunarodni festival razvojnog kazališta, & Dance Inn Winter, Zagreb, 8. – 10. prosinca 2017.: 21:21, Zagreb, Kompas (Compass), autori: Simone Aughterlony, Petra Hrašćanec, Saša Božić

    Piše: Jelena Mihelčić
    Simone Aughterlony, Petra Hrašćanec i Saša Božić kreirali su intrigantan, mračan, ali i komičan Kompas kojim suptilno i tečno pokušavaju navigirati gledatelje kroz putovanje znakovima. Izvođačice lutaju, tragaju za identitetom, kao dva pola iste ličnosti, a njihovo domišljato snalaženje s vlastitom samoćom rezultira s uzbudljivih sat vremena izvođačke preobrazbe ...pročitajte cijeli tekst...
  • Skice tijela i vremena: potencijali improspektivne političnosti

    Festival Improspekcije2017.

    U vrijeme verbalne povezanosti diljem čitava svijeta, a tjelesne odsječenosti, kada čak i ratio u društvu racionalističke tradicije gubi na važnosti s pojavom alternativnih činjenica, potencijali propitivanja individualnih i društvenih danosti kroz prakse koje njeguju holistički pristup čovjeku, otvorenost i spontanost te koje se poigravaju izvedbenim formatima i klasičnom estetikom hitnije su no ikad....pročitajte cijeli tekst...
  • Kontinuitet međunarodnog zagovaračkog rada

    Nomad Dance Advocates, Beograd, 20. i 21. listopada 2017.

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Zagovarački projekt samo je jedna od linija djelovanja NDA. Prvi put realiziran 2012. pod nazivom Nomad Dance Advocates, projekt je osmišljen kako bi se poboljšala komunikacija među akterima – pripadnicima struke i predstavnicima javnih administracija, lokalnih javnih uprava i ministarstava kulture koji kreiraju kulturnu politiku i time uvjete za rad plesnih zajednica ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji