Festivali, platforme, mreže

  • Kako postati terorist u devet koraka

    8. velesajam kulture, Zagreb, 15. – 18. prosinca 2011.: Teatar Glej, Ljubljana, Scream, Dvorana SEK Teatra &TD, 18. prosinca 2011.

    Kako se postaje teroristom pokušava objasniti mladi Davor Kovač, koji uspješno utjelovljuje lik frustriranog Bošnjaka Zlatana Jašarevića. Jasnog i nedvosmislenog odgovora na pitanje kako postati teroristom, predstava objašnjava da bez uzroka – nema posljedice te za izvor terora optužuje okolinu i predodređenost nesretnih okolnosti sudbine
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Istražujući skriveno

    7. festival novog cirkusa, Zagreb, 25. – 30. listopada 2011.

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Sva događanja odvijala su se pred punim i prepunim dvoranama te su dočekana burnim odobravanjem publike. Visoki zahtjevi u kvaliteti predstavljenog, njihova umjetnička i politička odgovornost te profesionalno i srdačno okruženje cijelog Festivala dovode publiku čak i u potpuno neatraktivne prostore u kasne noćne sate ...pročitajte cijeli tekst...
  • Smjelost stvaranja novog

    Prix Jardin d'Europe (Bucharest International Contemporary Dance and Performance Festival), Bukurešt, 6. – 15. listopada 2011.

    Piše: Mirna Rončević
    A Gesture that is Nothing but a Threat portugalskih umjetnika Sofie Dias i Vitora Roriza nagrađen je za temeljito promišljanje i istraživanje riječi, glasa i zvuka, odnosno njihovo utjelovljenje kroz kreativan koreografski rad. Time je dosegao snažan osobni identitet; istovremeno otvarajući poetski prostor između izvođača.
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Promjenjivi obrasci ulančavanja

    Perforacije 2011.: Nafta ili matrica znanja, kor. Ana Catarina Viera i Ảngelo Madureira

    Piše: Maja Đurinović
    Grupa pažljivih, ozbiljnih, skromnih (u smislu nenapadni, bez potrebe isticanja, zavođenja i privlačenja posebne pozornosti) a fizički spremnih izvođača kreće se vrlo sigurno i spremno unutar svog prostora igre. Pokret se čini pješački, fizički angažiran, konkretan, precizan – moćan u jednostavnoj čistoći i zajedništvu izvođača
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Novim stazama

    Post festum: 12. Platforma.hr, Zagreb, 9. – 16. listopada 2011.

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Projekt TASK kojim je Platforma.hr završila, zapravo je i vrhunac festivala, koji nagovještava u kom smjeru Tamara Curić i Larisa Lipovac ovim dugoročnim projektom idu. Razvijen iz ideje dizajnerice i plesačice Martine Granić ideja TASKA je prijenos koreografske ideje prvo u pisanu formu, a potom na scenu kroz izvedbu i razradu drugog autora ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prvi zadatak

    12. Platforma.hr, Zagreb, 9. – 16. listopada 2011.: Tečaj komunikacije, kor. Adrijana Barbarić Pevek

    Kako je toj grupi plesača to bio prvi takav zadatak važno je reći da su se izvrsno snašli u potpuno novom okruženju. Prema njihovu iskrenom zadovoljstvu po izvedbi, vjerujem da su se dobro zabavljali, otkrili nov način rada i pronašli novo nadahnuće, jer tijela stavljena u drugačiji kontekst stila i radnog procesa počinju osjećati nove izazove
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sami sebi tema

    2. Zoom festival, Rijeka, 30. kolovoza – 3. rujna 2011.

    Stalno podsjećanje publike da je publika, da je ovo što se događa izvedba odnosno prezentacija, a izvođači ipak samo izvođači, možemo nazvati autobiografskim i autoreferencijalnim, a javlja se u nekoliko uradaka na ovogodišnjem Zoomu. U skladu s time, umjetnici i njihovo stvaralaštvo su sami sebi tema ...pročitajte cijeli tekst...
  • Čišćenje od shema

    Monoplay 3, Festival plesnog sola, Zadar, 29. i 30. kolovoza 2011.

    Piše: Maja Đurinović
    Uz poznate umjetnice hrvatske plesne scene (Petrovski, Zrinski i Hrašćanec) pokazala se nova, sjajna generacija zadarskih plesačica/plesača. Među njima bih izdvojila Anđelu Herenda i Marina Lemića... Nastup Natali Radelić uistinu je novo iskustvo, teško usporedivo sa poetikama, stilovima i tehnikama viđenim na našim scenama
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U naglavačke postavljenom svijetu

    12. festival plesa i neverbalnog kazališta Svetvinčenat, 22. – 26. srpnja 2011.

    Piše: Maja Đurinović
    Popcorn Machine francuske skupine Cie My!Laika novi je cirkuski teatar u kojem začudnost tjelesnih vještina nije sama sebi svrhom nego dobiva kvalitete emocije, doživljaja, priče ili stanja. Vrhunac je predstave Eva Ordonez Benedetto na trapezu, koja je virtuozno, izgradila neobičan lik pun dramske napetost i emotivnih nijansi
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Anarhični duh punka

    25. Eurokaz: Faustin Linyekula / Studios Kabako, more more more... future

    Piše: Mirna Rončević
    Linyekula koristi izvanredan produktivni potencijal izvođača i hipnotičku energiju ndombola kako bi, umjesto u materijalistička snatrenja, uvukao u dubinu, u srž realnog stanja u njegovoj državi, ispunjenog boli i patnjom. Otvoreno suočava i spretno povezuje publiku s doživljajem aktualnog stanja te beskopromisno vapi za više budućnosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vrludanje duhovnim cestama

    25. Eurokaz: Akram Khan Company, Vertikalna cesta

    Piše: Jelena Mihelčić
    Predstavi koju je zagrebačka publika ispratila s oduševljenjem, ipak se mnogo toga može zamjeriti – vrludanje, nedostatak jasne dramaturške i idejne linije, nedovršenost, predugo trajanje, što dovodi do razvodnjavanja i uzrokuje teško praćenje, pad koncentracije već u prvom dijelu, ukratko – Khan se izgubio ...pročitajte cijeli tekst...
  • Promjena horizonta

    25. Eurokaz: we go vzw i Vincenzo Carta Gnosis #1; Dewey Dell, Razbješnjele pedesete urlajuće četrdesete vrišteće šezdesete

    Piše: Maja Đurinović
    U predstavi Razbješnjele pedesete urlajuće četrdesete vrišteće šezdesete lesačice plesno-ritmičkog izraza su uniformirane i maskirane; živi kostimi-skulpture specifičnog kretanja u oblikovanju prostora igre. A to je zračni prostor iznad kontinenata i oceana koji se mijenja u jednoj velikoj promijeni horizonta. Više od toga bilo bi teško otkriti.
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jake mlade snage

    28. tjedan suvremenog plesa, Zagreb i Rijeka, 24. svibnja – 2. lipnja 2011.: Produkcija Škole za suvremeni ples i balet Donja Vežica, Škole suvremenog plesa Ane Maletić i Plesne skupine Flashdance

    U Rijeci su se u sklopu TSP-a u jednom programu predstavili učenici Škole za suvremeni ples i balet Donja Vežica, učenice Škole suvremenog plesa Ane Maletić te članovi Plesne skupine Flashdance. Izvrsnost mladih plesača i njihovih pedagoga / koreografa jasno govori o tradiciji suvremene plesne scene i plesne pedagogije u Hrvatskoj ...pročitajte cijeli tekst...
  • Utjecaj medija i povratak tijelu

    28. tjedan suvremenog plesa, Zagreb i Rijeka, 24. svibnja – 2. lipnja 2011.

    Piše: Jelena Mihelčić
    Osim potpunog prelaska plesa u drugi, filmski medij (Wenders: Pina 3D) te poigravanja s crtežom i video projekcijom (Božić: Beginning), kojima je obilježen prvi festivalski dan, ostatak programa pokazao je mnogo manju fascinaciju u korištenju novomedijskih alatki, a sve veći interes u propitkivanju utjecaja novih medija na komunikaciju, izvedbu ili tijelo samo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Moć crvenih cipelica

    28. tjedan suvremenog plesa, Zagreb i Rijeka, 24. svibnja – 2. lipnja 2011.: Sol Picó cia de Danza, Barcelona, Španjolska, El Llac les Mosques (Jezero komaraca), kor. Sol Picó

    Piše: Maja Đurinović
    Jezero komaraca istovremeno je rock koncert, performans i plesni teatar. Uz autoricu tu je neodoljiva ekipa umjetnika, živopisnih, otkačenih, žestokih i duhovitih. Sol Picó vodi predstavu pršteći od vitalističkog prkosa spram godina, zamora materijala i očekivanih obrazaca ponašanja, s posvetom dirljivoj ljudskoj tvrdoglavosti u borbi s prolaznošću ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ornamentika klinastog pisma

    28. tjedan suvremenog plesa, Zagreb i Rijeka, 24. svibnja – 2. lipnja 2011.: Izraelska opera i Suzanne Dellal Centar, The Project, kor. Jacopo Godani, Yoram Kami, Marco Goecke

    Piše: Maja Đurinović
    The Project donosi tri koreografije različitih autora i ishodišta, a scenske slike izjednačava karakteristična ornamentika tijela u brzim izmjenama oštrih kutova. Specifično je da plesačka tijela na sceni nisu baletna, nego su u skladu s tradicijom izraelskog plesa suvremena, čime se dobiva pomalo tvrda, opora poetika pokreta
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Usporedne realnosti plešućeg tijela

    28. tjedan suvremenog plesa, Zagreb i Rijeka, 24. svibnja – 2. lipnja 2011.: After Trio A, koncept / koreografija: Andrea Božić

    Piše: Katja Šimunić
    After Trio A afirmira strategiju negledanja publike zbog napete koncentracije plesačica, da im ne promakne pokret koji trebaju povlastiti. A ta koncentracija plesačica na materijal koreografije stvara njihovu iznimnu prisutnost na sceni, prisutnost koja je visoko napeta i usprkos ponavljanju stalno jedne te iste sekvence uzbudljivo nova i nepredvidljiva ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neposredno i duhovito

    28. tjedan suvremenog plesa, Zagreb i Rijeka, 24. svibnja – 2. lipnja 2011.: Protein Dance Company, LOL (Lots of Love), kor. Luca Silvestrini

    Koreografske sekvence podcrtavaju doživljaj, a suvremena plesna tehnika, koja spaja plesače suvremene i klasične naobrazbe, omogućava slobodno bestežinsko kretanje i vladanje prostorom. Tako još više do izražaja dolazi sloboda nove generacije i lakoća kojom mogu ući u tuđe živote, ali i izložiti vlastiti život nametanju drugih
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Obrubljivanje pogleda / pokreta

    28. tjedan suvremenog plesa, Zagreb i Rijeka, 24. svibnja – 2. lipnja 2011.: Beginning, autorice: Andrea Božić i Julia Willms

    Piše: Katja Šimunić
    Beginning Andreje Božić i Julije Willms u svom izlaganju pogledu nespektakularne figure hoda kratki je plesni fenomenološki ogled o uspravnom stavu, koraku i potrebi da se ta napeta i stalna borba s gravitacijskom silom, to jedinstveno bivanje u svijetu, sačuva i zabilježi,. Usmjeravanjem gledateljeve mikropercepcije na esencijalne pokrete
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Programirani put kretanja

    28. tjedan suvremenog plesa, Zagreb i Rijeka, 24. svibnja – 2. lipnja 2011.: Alias, Sideways Rain, kor. Guilherme Botelho

    Piše: Jelena Mihelčić
    Sideways Rain je jedna od najdorađenijih predstava na Tjednu, koja uspješno komunicira s publikom prvenstveno tijelom, služeći se jednostavnom idejom, vješto koreografski razrađenom, ne podcjenjujući publiku, dajući joj mogućnost slojevitog čitanja. Istodobno riječ je o tradicionalnom pristupu plesnom kazalištu temeljenom na slikama ...pročitajte cijeli tekst...
  • Predsjedničke laži

    28. tjedan suvremenog plesa, Zagreb i Rijeka, 24. svibnja – 2. lipnja 2011.: Your Majesties, kor. Marta Navaridas i Alexander Deutinger

    Piše: Jelena Mihelčić
    Dautinger je sjajan izvođač koji u četrdeset minuta neprekidnog govora paralelno izvodi preciznu koreografiju, utjelovljujući izvođački ideal savršenog ovladavanja glasom i tijelom. Njegov pokret djeluje toliko uvjerljivo, da publika isprva uopće ne doživljava izvođačicu koja ga instruira, čineći ga zapravo svojom marionetom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pogled s osmatračnice

    28. tjedan suvremenog plesa, Zagreb i Rijeka, 24. svibnja – 2. lipnja 2011.: Jasmin Vardimon Company, 7734, kor. Jasmin Vardimon

    Piše: Maja Đurinović
    Porazno i zastrašujuće izgleda scena Vardemonove na kojoj je gomila svakodnevne šarene odjeće, iz koje izlaze, po kojoj gmižu tijela bez identiteta. U logoraškim haljecima, stegnuti u ogoljelom grču, oni su čisti strah koji trese sve mišiće. A od njihovog straha i bijede raste moć onih drugih, uniformom kao zaštićenih od svih moralnih dilema... ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izazov bivanja samih sa sobom

    28. tjedan suvremenog plesa, Zagreb i Rijeka, 24. svibnja – 2. lipnja 2011.: Associaçăo Cultural Companhia Clara Andermatt, So Solo, kor. Clara Andermatt

    Piše: Jelena Mihelčić
    I dok je svaki solo susret izvođača sa samim sobom, Andermatt u svome solu ide još dalje i doista se stavlja u izazovnu situaciju same pred publikom bez fiksirane autorske izjave iza koje bi se skrivala. S druge strane, So Solo ukazuje i na kolektivnu neurozu, nesposobnost zastajanja, promatranja, slušanja i bivanja samih sa sobom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pina Bausch za masovnu publiku

    28. tjedan suvremenog plesa, Zagreb i Rijeka, 24. svibnja – 2. lipnja 2011.: Film Pina 3D, red. Wim Wenders

    Piše: Jelena Mihelčić
    Umjetničke preokupacije Pine Bausch, jedne od najutjecajnijih avangardnih umjetnica europske plesne scene, u filmu su tek djelomično dotaknute. Film Pinu Bausch pretjerano mistificira kao osobu, što doista nije potrebno. Ipak, uz sve zamjerke, treba reći da je Pina 3D značajno ostvarenje, koje umjetnost Pine Bausch približava širokoj publici ...pročitajte cijeli tekst...
  • Joseph, plesač

    Queer Zagreb, 26. travnja – 6. svibnja 2011.: Joseph, autor Luca Giacomo Schulte

    Piše: Katja Šimunić
    Predstava Joseph usmjerava i naslovom i prezentacijom plesačkoga tijela Josepha P. Cookseyja našu percepciju na plesačev rad. Cooksey u predstavi naslovljenoj njegovim imenom kaže tek nekoliko nejasno čujnih rečenica, ali je sâm njegov ples elokventan: dosljedan, snažan i osviješteno staromodan
    ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji