Novi ciklus uvijek nove TALA-e
TALA PLE(J)S, otvaranje novog prostora u Zagrebu, u bivšoj Tvornici Katran
-
Plesni centar TALA jedna je od nezaobilaznih organizacija na hrvatskoj plesnoj sceni. U dvadeset godina rada svojim modelom samoodrživog plesnog prostora, koji poduzetničkim angažmanom podržava i štiti umjetnički rad, obilježila je nekoliko generacija plesnih umjetnica i umjetnika, proširila plesnu publiku i omogućila bitan dio opstanka plesa u Zagrebu. Stalnim umrežavanjem kako na razini Hrvatske tako i međunarodno, TALA-in se utjecaj širio i izvan zagrebačkog kruga. Kraj prvog dvadesetogodišnjeg ciklusa Plesni centar TALA, iza kojeg su stajale Tamara Curić i Larisa Lipovac Navojec, zatvoren je dokumentarnim filmom TALA /za-jedno/, (osvrt je dostupan ovdje). Novi ciklus, u novom prostoru i s ponešto drukčijim modelom organizacije i vođenja, nastavlja Larisa Lipovac Navojec, a otvaranje nove Tale pod nazivom TALA
PLES(J)S održano je 9. travnja 2022.
TALA PLE(J)S, punim imenom Prostor za ples, umjetnost i zabavu smjestio se u zagrebačkoj Radničkoj cesti u jednom od, prema arhitektu Borisu Vidakoviću, „najupečatljivijih primjera post-tranzicijskog prostora u Zagrebu… Kontekst radničkih naselja i bivših industrijskih hala nadopunjuje se novim poslovnim zgradama, što uzrokuje gotovo šizofreni sudar mjerila gdje obiteljske kuće graniče sa staklenim neboderima…“ Tako je prateći logiku zagrebačkih poduzetničkih hubova, sadašnja direktorica i voditeljica TALA-e Larisa Lipovac Navojec, otvorila prostor plesa u jednoj od praznih hala bivše Tvornice Katran.
Za razliku od bivšeg prostora u Odranskoj ulici, koji ćemo svi koji smo tamo radili (a malo tko na zagrebačkoj sceni nije zahvaljujući uvijek otvorenim vratima voditeljskog tandema Tamara – Larisa), zauvijek nositi u svom profesionalnom, emotivnom i somatskom pamćenju, TALA PLE(J)S otvara i izvedbeni prostor. U najavnom materijalu cjelodnevnog događanja navedeno da je otvaranjem ovog prostora „Dugogodišnji san o multifunkcionalnom prostoru i inkubatoru izvedbeno-scenskih umjetnosti koji djeci, mladima, umjetnicima i njihovim organizacijama te široj društvenoj zajednici pruža podršku u razvijanju kreativnog i umjetničkog potencijala te kapaciteta, napokon (je) postao stvarnost.“ Tako, uz tri radna prostora, u novoj je TALA-i i prostor za izvedbe, što je rekla bih prvi privatni izvedbeni plesni prostor na našoj sceni, za razliku od privatnih kazališta koji egzistiraju paralelno s institucionalnima već dugi niz godina.
Važan umjetnički dio programa ovog centra je Rezidencijalno – istraživački festival PLATFORMA HR 2022, kao transformacija i nastavak Festivala PLATFORMA HR, koji je bio jedan od najvidljivijih i najutjecajnijih projekata Plesnog centra TALA. Pretvoren u rezidencijalni program ovakva PLATFORMA i nadalje otvara vrata brojnim plesnim umjetnicama i umjetnicima te omogućuje sigurno i kvalitetno mjesto za eksperiment, probu, istraživanje, susrete odnosno – rad. Na otvaranju su svoje radionice tako otvorile za javnost umjetnice u TALA PLE(J)S rezidenciji Ana Kreitmeyer, Roberta Milevoj, a Sonja Pregrad je izvela svoju najnoviju predstavu DOWL.
Kako će se dalje razvijati program ovog jedinstvenog i izuzetno hrabrog poduzetničko-umjetničko-edukativnog-life-style i još štošta… projekta, još nije objavljeno na komunikacijskim platformama TALA-e. A na koji način će se korporativni i eksperimentalno-umjetnički Zagreb susresti u Radničkoj, kao dvije društvene grupacije koje teško da imaju ikakvih dodirnih točaka, bit će sasvim sigurno zanimljivo pratiti.
© Iva Nerina Sibila, PLESNA SCENA.hr, 22. travnja 2022.
Piše:
Sibila