Slovenski kolektiv Feminalz gostovao je u Zagrebačkom plesnom centru u sklopu Ganz novih Perforacija 10. listopada 2020. Tehnoburleska Kradljivci slika naziv je predstave koja formom burleske preispituje postavke društvene zbilje. Takav naziv insinuira korištenje prizora, videozapisa i fotografija javne zbilje i svakodnevice, ukradenih i uvrštenih u predstavu, te njihovu rekontekstualizaciju u svrhu dosjetljive društvene kritike. Izvođački tim individualaca, koji ruše granice između autorstva i (auto)fikcije i stvaraju ansambl, čine Crucial Pink, Mad Jakale, Mathilde Buns, Tristan Bergeld, HPD, Cica-San, Rosa Dolor, Rebellious KITCH Controversy, Poppy Hops, Dee Dee Void i Ariela. Identiteti se grade već preimenovanjem, postupkom koji na nekoliko razina daje uvid u osobnosti likova, od onomatopejske razine pa do one samog sadržaja na koji se imena referiraju. U skladu s izvođačkom raznolikosti likova bile su i izvedbe koje su obuhvatile širok raspon tema i karaktera, ne izlazeći iz vješto izvođenog koda unutar žanra burleske.
Niz kratkih skečeva koji su uspjeli kontrolirati dinamiku tijekom devedesetak minuta izvedbe, ukazali su na mnoge anomalije i (nove ne)normalnosti te na njihovu relativnost: mansplaining (koji označava komentar ili objašnjenje muškarca prema ženi, koji je najčešće pretjerano samouvjeren, netočan ili pojednostavljen – u skeču prikazan u formi rap izvedbe muškarca koji objašnjava kako svijet funkcionira, ali izvodi žena), politika (kroz satiričnu izvedbu govora karikaturnog lika Melanie Trump), objektivizacija žene (pogotovo u izvedbenim umjetnostima, u skeču koji kompozicijski podsjeća na mnoge songove zlatnog doba Hollywooda, dovedene u krajnost muške mogućnosti manipuliranja ženskim tijelom), pop kulturalne varijacije na temu pandemije (rekonstrukcija videospota Gold Cheta Fakera s brisačima poda umjesto koturaljki i maskama na licima)…
Koristeći se elementima karakterističnim za kabaret, ali i kroz multimedijalne kazališne postupke, stvorila se neodoljiva magija suvremene burleske, gorka u istini koju progovara svojim ironijskim odmakom. Skečevima se izvedbeno pristupalo na razne načine, od lip synca do videoprojekcija koje su ponekad bile male dramaturške cjeline za sebe, a ponekad efektivna kulisa živom izvođenju. Kolektiv je burlesknim točkama, neovisno o tome radi li se o simulaciji pjevanja, trčanju na mjestu, plesanju ili performativu iskrivljenog javnog govora, postigao suglasje kodova koje je temeljeno na vještini i tematskom nadopunjavanju, čineći niz skečeva dramaturški cjelovitom izvedbom.
Burleska je živa kada je aktualna, a društvena zbilja vremena u kojem se nalazimo puna je simbola koji su jasno i točno preneseni u izvedbu. Predstava obiluje maskama (koje izvođači moraju staviti kada ulaze u prostor gledališta), sredstvima za čišćenje i sličnom rekvizitom koja je postala dio globalne svakodnevice.
© Nikolina Odobašić, PLESNA SCENA.hr, 11. studenoga 2020.
(Realizirano kroz projekt Kritički parkour.)
Tehnoburleska Kradljivci slika
autori i izvođači Feminalz: Crucial Pink, Mad Jakale, Mathilde Buns, Tristan Bargeld, H.P.D. (hormonal perturbator in decay), Ariela, Dee Dee Void, Rosa Dolores, Rebellious KITCH Controversy i gosti
kostimografija Urška Recer, šminka Tina Prpar (Tinka Pobalinka), izbor i originalna glazba Nova deViator, tehnika Janko Oven, video WNDV
produkcija Emanat